Webinar Få styr på dine jobsøgningsstrategier, jobmuligheder

Tilmeld

Om kurset/arrangementet:

Webinar - via Zoom.

 

Kære medlem af Teknikernes Arbejdsløshedskasse 

Få styr på dine jobsøgningsstrategier - og forbedre dine jobmuligheder 

Vi har fornøjelsen af at invitere dig til et spændende webinar & workshop  

Tirsdag den 9. juni 2020 kl. 9 – 15 

På dette inspirerende webinar & workshop vil du:
1. træne din “elevatortale” og blive mere klar på dine kompetencer og styrker

2. blive bedre til at fortælle, hvorfor du er den rette til jobbet

3. lære om netværksbaseret jobsøgning og få inputs til nye indfaldsveje til dit næste job

4. få sparring på din jobsøgning og danne netværk med andre, der er i samme situation

Form:

Du kan forvente 6 timer i et trygt VIRITUELT rum med andre, der er i samme situation - og med dig i centrum.

Workshoppen er en kombination af undervisning og aktive øvelser, så du både får trænet relevante metoder og får reflekteret over, hvad du eventuelt kan gøre anderledes fremadrettet.

Asger Steenholdt og Philip Antonakakis kommer med oplæg, og der arbejdes videre i forskellige breakout rooms – som Asger og Philip besøger on and off. Der er indlagt pauser i løbet af dagen. 

Hvis du gør det, du plejer… får du det, du plejer! 

Test af program: Mandag den 8. juni 2020 kl. 9-9.30, mødes vi på zoom, for at teste, at alt er i orden, så vi er klar til at begynde webinaret den 9. juni 2020 kl. 9.

Tidligere deltagere har udtalt “Fantastisk forløb som har givet fornyet selvtillid, åbnet øjne for andre muligheder og skabt grobund for et bredere netværk” og “Dette har været så positiv en oplevelse, at jeg gik hen og fik arbejde”.

Du har modtaget dette specielle tilbud, da du er registret som ledig og medlem af Teknikernes A-kasse. 

Hvis du kun er medlem af Teknikernes a-kasse, får du dette tilbud – som en appetizer. Håber det vil inspirere dig til at læse mere, om de gode fordele der er ved at være medlem af TL. TL.DK 

Vi glæder os til at se din tilmelding til webinaret

Oplægsholdere:

Asger Steenholdt er en erfaren underviser, der både har teorien i orden og samtidigt har masser af skæve vinkler på, hvordan man kan komme i betragtning til et job. Han har hjulpet mere end 300 jobsøgende til et nyt job gennem “JobMatch” konceptet, og er kendt som en engagerende underviser, der brænder igennem og virkeligt har lyst til at hjælpe og udvikle mennesker. 

Asger har en atypisk baggrund, da han er professionel musiker gennem mere end 30 år, bl.a. som medlem af “Big Fat Snake” siden 1997, så vi kunne godt have kaldt workshoppen for “Rock’n’Roll jobsøgning”. 

Philip Antonakakis er kommunikationstræner, erhvervs-skuespiller og proceskonsulent med speciale i præsentation, samtaletræning og kommunikationskultur. Har trænet over 1000 ledere og specialister i at skabe klarhed og tillid med deres kommunikation.

Han gør ledere og specialister dygtigere til at kommunikere klart og fremstå troværdigt. Det kan ske ved at finde frem til et klart hovedbudskab modtageren forstår og bruge historier eller et billedsprog, som de husker. Det kan også være ved at få stemme og krop til naturligt at understøtte budskabet.

Tidligere deltagere har udtalt “Fantastisk forløb som har givet fornyet selvtillid, åbnet øjne for andre muligheder og skabt grobund for et bredere netværk” og “Dette har været så positiv en oplevelse, at jeg gik hen og fik arbejde”.

Hvilket udstyr og program skal du bruge for at kunne deltage i webinaret.
Gå på Zoom fra din Mac/PC eller Smartphone - på Smartphone skal du installere “Zoom” app. Hovedtelefoner + hurtig internetforbindelse anbefales. 

Test af program: Mandag den 8. juni 2020 mødes vi på zoom, for at teste, at alt er i orden, så vi er klar til at begynde webinaret den 9. juni 2020 kl. 9.  

Gode råd i forbindelse med deltagelse i webinaret  

Hvad skal du være opmærksom på under selve webinaraet. 

Sørg helt praktisk for:

  • Sæt en lyskilde rettet mod dig foran dig (fx en arkitektlampe).

  • At der ikke er sollys i vinduet bag dig.

  • Sørg for at din mimik er tydelig. Ellers kan vi lige så godt tale i telefon.  

  • Vær mimik-levende, når vi er i gang: jeg er interesseret i dine øjne og din mund - og de dele af dit ansigt, der viser følelser. (Dine næsebor hører ikke til i den kategori). 

  • Sæt kameraet i øjenhøjde (eller lidt over), hvis du vil undgå dobbelthage. 

”Nå der var du!” “Hvad siger du?”

  • Log på 5 minutter før og tjek teknikken – prøv også gerne dagen før om du kan komme på.

  • Der er forskel på at begynde til tiden - og at begynde at downloade programmet, der hvor vi skulle have startet.

  • Du er med for at komme med dine input. Ellers kan du lige så godt bare få en e-mail eller en lydoptagelse og høre det som din ”yndlingspodcast”.

  • Få dig en mikrofon og find et rum uden baggrundsstøj.

  • Brug hovedtelefoner. Især hvis højttaleren betyder, at vi hører os selv to gange. Én gang er rigeligt.
      
    Vi holder møde

  •  Vær nærværende, kom tilstede; vi sidder faktisk lige overfor hinanden.

  • Vi bruger tid, som vi aldrig kan få igen, på at være i dialog med hinanden.

  • Ved at være nærværende, får vi mere ud af webinaret og får det til at virke både vigtigere, mere relevant og mere interessant.  

Luk for dette under webinaret:

  • Mailboks

  • Facebook

  • LinkedIn

  • SMS

  • Osv. 

Venlig hilsen  

Teknikernes A-kasse og Teknisk Landsforbund

Susanne Lindberg - sli@tl.dk 

Håber at se dig på zoom