HR-chefen: Du skal være dedikeret til lyd for at arbejde her

Studie Det er vigtigt, at du har en meget høj faglighed og en stærk lyst til at udvikle nye produkter, hvis du skal have job i en af verdens førende virk­som­heder inden for audiologisk udstyr. Det fortæller HR-chef Jane Kaas fra Interacoustics A/S i Middelfart.

”Vores produktion ligger i Polen, mens vi i Danmark især arbejder med produktudvikling. Det betyder, at medarbejderne her i Middelfart er meget fag-faglige, de er dedikeret til lyd, og de brænder alle for at udvikle nye produkter, som kan gøre en forskel i andre menneskers liv.

Når vi ansætter f.eks. produktionsteknologer eller tekniske designere, kommer de til at arbejde med at omsætte ideerne fra vores ingeniører og audiologer og få dem fra tegnebrættet til virkeligheden. De samler prototyperne og tester dem igennem, før de bliver sat i produktion.

Derfor er det vigtigt, at vores medarbejdere kan samarbejde med andre fagligheder, og at de er åbne for nye ideer og måder at gøre tingene bedre på. De skal ikke bare være gode til at lodde eller læse et diagram, de skal også virkelig have lyst til at arbejde med små, fine medico-produkter, og de skal brænde for, at alle detaljer er fuldstændig fejlfrie og perfekte. Derudover skal de være motiveret for at lære nyt.

Vi indkalder først og fremmest ansøgere til samtale på baggrund af deres cv – det vil sige, at det er deres faglige kompetencer og erfaring, som får dem videre i et ansættelsesforløb.

Jane Kaas

HR-chef hos Interacoustics A/S i Middelfart.

Til samtalen ser vi mere efter de personlige egenskaber. Vi har en meget flad organisation, hvor der ikke er forskel på høj og lav, og alle sidder i åbne kontorer. Derfor er det vigtigt, at man både er ambitiøs og socialt anlagt – det er helt klart en kvalitet, at man har lyst til at blive og drikke en fredagsøl med kollegerne ind imellem.”