Jacob-Risgaard_presse1305.jpg

HR-chefen: Vi skal kunne mærke vildskaben

Studie Når onlineshoppen Cool­shop, ansætter nye med­arbejdere, ser direktør og it-millionær Jacob Risgaard primært efter, om ansøgerne er vilde personligheder, der har lyst til at arbejde hårdt.

”Mit motto er, at det hele skal være vildere, og derfor er en vild personlighed og lyst til at arbejde hårdt vigtigere end karakterer og erfaring, hvis du søger job hos Coolshop.com.

Det duer ikke med ligegyldige standardansøgninger, hvis du vil arbejde hos os. Vi skal kunne mærke vildskaben og sulten efter at ville opnå noget.

Vores medarbejdere skal kunne trives i en meget hurtig omstillelig virksomhed og kunne håndtere, at vi hver eneste uge kommer med nye vilde planer, ideer og koncepter.

Samtidig er det et stort plus for os, at vores medarbejdere er ærlige og direkte, at de tør smide ’svesken på disken’, sige chefen imod og udfordre os.

Vi plejer også at sige, at Coolshop skal være dit andet hjem, og det skal i princippet være lige så fedt at være på arbejde, som at være derhjemme.

Det er en livsstil at være ansat hos os, og hvis det er vigtigt at have fri kl. 15 hver eneste dag, er Coolshop ikke det rette sted.

Til gengæld er vi meget optagede af at skabe en attraktiv arbejdsplads med nogle gode rammer. Vi har et Coolshop Happiness Team, der sikrer, at alle er glade, og at alle er med på holdet.

Vi har f.eks. obligatorisk fitness i vores eget træningscenter og egen kok, der sørger for at lave god og nærende mad til vores medarbejdere.

Sidst men ikke mindst er det vigtigt, at vores medarbejdere er teamspillere, der kan tænke ud over deres egen næse og brænder for andre end dem selv.”