Sådan kommunikerer du med Teknisk Landsforbund
Som medlem af Teknisk Landsforbund og/eller Teknikernes A-kasse har vi indimellem brug for at komme i kontakt med dig. For at vi bedst muligt kan passe på dine personlige informationer, sker den kommunikation altid via vores hjemmeside - enten via Medlemsportalen eller Mit TL.
På Mit TL kan du finde alt, hvad der vedrører dit arbejdsliv. Hvad end det handler om lønforhandling, gennemlæsning af kontrakt, overenskomster eller andre arbejdslivsrelaterede spørgsmål, så er det Mit TL, du skal bruge.
På Medlemsportalen kan du blandt andet udfylde ledighedserklæringer, dagpengekort og booke samtaler, hvis du er ledig. Her har du også mulighed for at stille spørgsmål til a-kassen og til dit medlemskab. Medlemsportalen er altså din indgang til alt, hvad der vedrører a-kasse og dit medlemskab.
Hvis du er ledig, så er det vigtigt, at du tjekker din post på Medlemsportalen, da det kan få konsekvenser for dit medlemskab, dine dagpenge eller andre ydelser, hvis ikke du får gjort dig bekendt med breve fra a-kassen.
For en god ordens skyld vil vi gerne vise dig, hvordan du tilgår Medlemsportalen. Det kræver blot en computer eller en mobiltelefon/tablet og dit NemID ved hånden.
Vær opmærksom på, at Internet Explorer ikke længere understøttes, hvorfor du skal bruge en anden browser som for eksempel Chrome, Edge eller Safari.
Log på Medlemsportalen:
1. Gå til Teknisk Landsforbunds hjemmeside tl.dk
2. På hjemmesiden klikker du på knappen Log ind oppe i højre hjørne
3. Tryk nu på knappen Medlemsportalen
4. Her kommer du til en log-ind-side, hvor du skal indtaste dine NemID-oplysninger (CPR-nummer og kode). Klik herefter på Næste
5. Indtast din 6-cifrede nøgle-kode fra dit NemID-kort, og klik herefter på knappen Log på
6. Nu kommer du ind på Medlemsportalen, hvor du via menuen i venstre side har flere muligheder
Hvis du vil se, om vi har skrevet til dig:
1. Via menuen klikker du på knappen Post og herefter på knappen Indbakke
2. Her vil alle breve fra os kunne findes. Både nye og gamle.
Hvis du vil skrive til os:
1. Via menuen klikker du på knappen Post og herefter på knappen Indbakke
2. Klik nu på knappen Ny besked
3. Udfyld alle felter (Område, Emne, Titel og selve beskeden). Du kan også tilføje vedhæftede filer i feltet Tilføj fil(er), hvis du har behov for at sende os dokumentation
4. Når din besked er færdig, så klikker du på knappen Send, hvorefter vi vil behandle din henvendelse hurtigst muligt.
Støder du på problemer undervejs, så tøv ikke med at kontakte os.
Vi sidder klar til at hjælpe dig på 3343 6450.