Mellem forbipasserende tog og passagerer, som venter på perronen, går arbejdsfolk iklædt orange veste rundt på Langå Station – et vigtigt knudepunkt på togstrækningen mellem Randers og Aarhus.
Siden marts 2024 har sporene på den midtjyske station været igennem en større omlægning. Projektet har omfattet anlægning af nye perroner, skinner, sveller og sporskifter. Alt sammen for at gøre klar til elektrificeringen af jernbanen, som betyder tog med hastigheder op til 200 km/t.
Teknikeren møder ind på Langå Station i november og er med på en af de sidste inspektioner, før projektets endelige aflevering i december 2024.
Byggekoordinator og projektleder ved Aarsleff Rail Morten Bech står og betragter det færdige resultat fra gangbroen. Han blev hentet over fra anlægningen af letbanen i København i juli måned, fordi den daværende projektleder skulle på barsel.
”Når jeg kigger ud på stationen, bliver jeg stolt. Det har været et rigtig godt hold, der er sket meget, siden projektet startede, og vi har leveret alt til tiden,” siger han med et lille smil.