[ Løsningen ]
Anne-Kathrine Bech Rønn valgte at designe en jakke ud af det lilla sæt sengetøj, som hun til en start farvede blåt.
På ryggen broderede hun Røde Kors’ motto: “Bevarelse af menneskelig værdighed” på latin. Samtidig valgte hun at påsy løse tråde, som hænger ned forskellige steder på jakken.
Toppen indenunder jakken består af en gammel skjorte, som er sprættet op og sat sammen på kryds og tværs – her med rå kanter.
“Jeg kan godt lide de lidt uperfekte effekter, man kan lave ved at bruge asymmetri og rå kanter,” siger Anne-Kathrine Bech Rønn, der samtidig var opmærksom på, at sættet skulle appellere bredt – hvilket også var opdraget i den opgave, hun fik stillet.
“Det var afgørende, at det ikke kom til at ligne et eller andet gammelt stykke tøj, men noget man lige så vel kunne have købt i en butik produceret på almindelig vis,” siger hun.
Der var i alt fem par slidte bukser at gøre godt med. Nogle var blålige, andre sorte.
Anne-Kathrine Bech Rønn endte med at bruge stoffet fra to par aflagte bukser til at producere et par jeans, som til gengæld var ekstra brede.
“Jeg tog et par gamle jeans, som jeg sprættede op og brugte til fronten. Det samme gjorde jeg til bagsiden,” siger hun.
Også her valgte hun at farve stoffet. Dog er der få nuanceforskelle, da det ikke var muligt at opnå en helt ens farve.
“Forsiden ser måske lidt mere blålig ud, mens bagsiden har en sort nuance. Forskellen i farver var en af udfordringerne, men jeg synes, jeg har ramt en vis harmoni,” siger Anne-Kathrine Bech Rønn, som fik mere end positiv feedback på sine forskellige designs i programmet.
Efterfølgende blev det til en kontrakt med platformen Boozt, som fremover forhandler mærket BECH, der blandt andet bliver beskrevet som nytænkende og tidløst.