A-kassen overtager ansvar for nye ledige

Som noget nyt overtager Teknikernes A-kasse fra 1. januar ansvaret for at holde samtaler med ledige medlemmer i de første tre måneder.

Arbejdsliv

Hvis du melder dig ledig efter 1. januar 2024, så skal du i de første tre måneder ikke længere møde op i jobcentret, men i stedet er det nu din a-kasse, der står for at hjælpe dig videre i et nyt job. Teknikernes A-kasse kontakter dig ift. samtaler, hvis det er tilfældet.

Efter 3 måneders ledighed overgår dialogen til jobcentret.

Hvis du har tilmeldt dig som ledig før d. 1. januar 2024, så fortsætter dit kontaktforløb uændret.

Teknikernes A-kasse er tæt på medlemmerne og kender deres kompetencer – og samtidig har a-kassen indgående kendskab til virksomhedernes behov. Derfor er Teknikernes A-kasse godt rustet til at hjælpe dig videre i et ny job.

Melder du dig ledig i det nye år, så får du besked fra os, når det er tid til at booke din samtale.

Når du skal til samtale med os, skal du forud for samtalen udfylde "Min Plan". Den finder du på Jobnet.dk

Her skal du give oplysninger om din jobsøgning. På den måde tager vi i vores rådgivning udgangspunkt i dine ønsker og planer. Min Plan benyttes også til at sikre, at din jobsøgning er seriøs og afstemt i forhold til mulighederne på arbejdsmarkedet.

Vi formidler job

Teknikernes A-kasse står klar til at hjælpe vores medlemmer videre i et nyt job, og vi hjælper virksomheder med at finde de rette medarbejdere.

Vi matcher vores ledige medlemmers CV med virksomhedernes behov, og hjælper med at finde de bedst mulige ansøgere til ledige stillinger.

Har du som arbejdsgiver brug for en ny medarbejder blandt Teknisk Landsforbunds faggrupper, kan du oprette en jobordre her hos TL.

Opret jobordre