Teknisk Landsforbund og Dansk Industri har sat teknisk designer-uddannelsen på dagsordenen med en ny udgave af kampagnen Tegn Fremtiden.
Denne gang er der skruet op for både de personlige historier fra nyuddannede og virksomhedernes perspektiv på, hvordan tekniske designere kan skabe værdi i hverdagen.
I kampagnens nye videoer møder vi bl.a. Viktor fra FLC og Kiri fra Danfoss, som fortæller om deres vej gennem uddannelsen og de mange karrieremuligheder, den har åbnet. Også Sune fra AFRY og Niels fra Svendborg Brakes deler deres erfaringer med, hvordan tekniske designere bidrager til udvikling og produktion i danske virksomheder.
”Der er stadig mange, der ikke kender til de spændende muligheder, uddannelsen giver - både for unge og for erhvervslivet. Med elev- og virksomhedsperspektivet håber vi at nå endnu bredere ud via sociale medier og YouTube, så endnu flere bliver nysgerrige og inspirerede, siger Martin Ungermand Bichel, uddannelsespolitisk konsulent i Teknisk Landsforbund.
Med kampagnen vil TL og Dansk Industri ramme bredt via sociale medier og YouTube og derigennem både skabe nysgerrighed blandt unge og interesse hos virksomheder, der kan få glæde af at tage elever i oplæring.
Kampagnen kører fra august til november, og du kan allerede nu møde Viktor, Kiri, Niels og Sune i kampagnens film her.